Dag: 11. mai 2015

Surt tap i 1.runde i Rogalandscupen

ROGALANDS CUPEN: UTSLÅTT AV KVITSØY

1.runde av Rogalandscupen ble spilt mellom Kvitsøy og Sørmarkå på en ujevn og vanskelig gressbane på Kvitsøy.

Hjemmelaget var nok mest vant med disse forholdene, og det gikk mest i langpasninger og kjemping, samt flere tøffe dueller.

Sørmarkå i ledelsen etter ca et kvarters spill. Langskudd av Glenn Ivan Pedersen og Bjørn Erik Minde Stangeland var påpasselig fremme og satte returen fra keeper og i mål. Etter en halvtimes spill holdt Kvitsøy på å lage selvmål, men «skuddet» gikk i tverrliggeren. Kvitsøy hadde 2-3 gode målsjanser, men det ble ikke flere mål i første omgang.

Spillemessig ble det noe bedre i andre omgang og det såg ut for at Sørmarkå hadde god kontroll på dette, selv om Kvitsøy kom til et par gode kontringer. Flere store målsjanser ved Anders Fredriksen som også ble feilaktig avblåst for offside i et godt angrep. Dette resulterte i at Kvitsøy kontret og utlignet til 1-1 i det 85.minutt.

Glenn Ivan Pedersen fikk sitt 2. gule kort, ble utvist, og vi måtte fortsette med en spiller mindre. Det var neppe denne kamputviklingen Glenn Ivan hadde sett for seg mot «gamleklubben»..

Ekstraomgangene startet og Kvitsøy scoret etter kort tid og gikk videre i cupen med 2-1 seier. Et surt nederlag.

Følgende spillere var med :

Startoppstilling: Espen Lunde, Erlend Haga, Gaute Molland, Ingvar Andre Torheim, Erik Haugum, Håkon Gerner, Glen Ivan Pedersen, Ruben Lilledal, Rune Våga, Mats Lagesen Pettersen, Bjørn Erik Minde Stangeland.

Innbyttere:Lars Pedersen Bjørdal, Andreas N Sande, Anders Fredriksen, Snorre Tangen Dishington, Marius Eggen Persgård og Fredrik Fornes.

2 seirer på rad!!

HINNA2 – SØRMARKÅ 0-2

Det var et mye bedre Hinna-lag som møtte Sørmarkå i denne kampen enn laget vi spilte mot i treningskampen tidligere i år.

Det ble en jevn første omgang, 4-5 «halvsjanser» av Sørmarkå, men ikke noe stor omgang av noen av lagene. Hinna2 ga oss god motstand og en for så vidt jevn første omgang og ingen scoringer.

Det løsnet litt for Sørmarkå i andre omgang og to scoringer av Anders Fredriksen (52.min og 62.min) ga oss ledelse 2-0. Første scoringen et godt skudd fra ca 16 meter, ballen skrudde forbi motstandere og ned i høyre hjørnet for keeper. Den andre scoringen var stort sett «ferdigscoret» og Anders kunne bare stusse ballen i mål.

Etter disse to scoringene ble det litt tamt og innsatsen og presisjonen sank noe. Hinna2 kom mer med i spillet og skapte et par gode sjanser. Stor sjanse av Hinna, men Thomas Holmen «ofret alt» og hindret scoring.

Sluttresultat 2-0 og nye tre poeng etter en middels kamp, men fortjent seier.

Følgende spillere var med:

Marius Eggen Persgård, Lars Pedersen Bjørdal, Thomas Holmen, Andreas Sande, Gaute Molland, Glenn Ivan Pedersen, Snorre Tangen Dishington, Ruben Lilledal, Fredrik Fornes, Mats Lagesen Pettersen, Anders Fredriksen, Erik Dalen, Bjørn Erik Minde Stangeland, Håkon Gerner, Daniel Sundby, Erik Haugum, Krister Vigre og Thomas Minde Stangeland.