Dag: 30. september 2015

Siste håp om opprykk forsvant

UNØDVENDIG TAP MOT STAVANGER TITAN

Det ble et unødvendig tap i bortekampen mot Stavanger Titan i en kamp der Sørmarkå hadde full kontroll, og var det førende laget i store deler av kampen.

Sørmarkå kom til mange gode sjanser første 25 minuttene av kampen. Glenn Ivan Pedersen og Fredrik Fornes var en stadig trussel mot Stavanger Titans forsvarsrekke. Det var imidlertid hjemmelaget som scoret først. Et skudd fra ca 18 meters hold gikk inn ned i venstre hjørnet for vår keeper. En skikkelig kald dusj for Sørmarkå som miste litt av initiativet i kampen resten av omgangen. Vi klarte likevel å utligne etter ca 40 minutters spill. Glenn Ivan Pedersen sørget for utligningen. Pauseresultat 1-1.

Også andre omgang startet med tilsynelatende god kontroll av Sørmarkå. Ledelse 2-1 etter noen få minutters spill. Fredrik Fornes gjorde det meste selv og klarte å vippe ballen via keeper og i mål fra trengt posisjon. Et godt skudd av Glenn Ivan Pedersen gikk via keeper og i tverrligger. Også i denne omgangen klarte Stavanger Titan å «snu» kampen. Ett langskudd gikk over keeper og i mål og 2-2. Sørmarkå måtte avslutte kampen med 10 spillere da Bjørn Stangeland fikk direkte rødt kort og utvisning etter en duell med motstandernes keeper. Noe uforståelig, men dommeren stod godt plassert og var ikke i tvil.

Rotete forsvarsspill etter en corner og Stavanger Titan i ledelsen 3-2. Sørmarkå presset i sluttminuttene for å få utligning, men dessverre ikke flere scoringer.

Et unødvendig tap i en kamp der vi «gir bort» poengene.

Keeper: Espen Lunde.

Forsvar: Rune Våga, Atle Marcussen, Brian Borre og Thomas Holmen.

Midtbane: Glenn Ivan Pedersen, Gaute Molland, Morten Andersen, Ørjan Hviding og Fredrik Fornes.

Angrep: Anders Fredriksen.

Innbyttere: 57 min ut Morten Andersen og Gaute Molland, inn Snorre Tangen Dishington og Håvard Mæle. 70 min ut Anders Fredriksen og Fredrik Fornes, inn Bjørn Stangeland og Thomas Minde Stangeland. 73 min ut Rune Våga, inn Ingvar Torheim. 89 min ut Thomas Holmen, inn Anders Fredriksen.

Rødt kort: Bjørn Stangeland.