Dag: 13. september 2018

Endelig tabelltopp!!

Med seier i kampen mot Buøy2 ville vi overta tabelltoppen med poenget foran Madla3, og gjett om laget svarte til tiltale! Fra første sekund tok laget å dominerte kampen, og lot knapt Buøy låne ballen ei heller besøke vår banehalvdel.
1-0 kom etter 28 min spilt da Joakim Aspelund ordnet straffe etter å ha fått en utsøkt pasning igjennom av Atle Skjæveland. Regissøren bak pasningen tok straffen og ordnet 1-0!
Etter 33 min fant igjen Atle ut at han ville sende en langball opp til vår eminente toppscorer, Joakim, som ordnet 2-0 enkelt! For en start, og for en innsats av gjengen så langt!
41 min spilt og Stian Pupe tar å slår et frispark fra drøye midtbanen, og hvem andre enn Joakim er på den? Med pannebrasken setter han inn sitt andre for dagen og øker ledelsen til 3-0!

I pausen blir laget enige om å opprettholde den aggressiviteten laget hadde i første omgang og ikke gi noe som helst til Buøy. Og som sakt, som gjort. For bare 6 minutter ut i omgangen finner Nævid Dadpour ingen andre enn Joakim, som fullfører sin hattrick og øker til 4-0, vi gjør som vi vil i dag!
Etter 58 min spilt slår Martinus Helland et utsøkt frispark fra nesten helt nede ved cornerflagget, og finner vår hjemvendte doktor, Nils Hauff, som enkelt setter ballen i mål med skulderen/hodet.

Etter dette faller vi noe ned med tempoet men fortsetter å styre kampen. Kampen ebber ut og vil vinner 5-0 borte mot Buøy og overtar tabelltoppen! Seier i de to neste kampene vil bety 6.divisjon neste sesong!