Tap i seriefinalen

SEIER TIL TASTA2 SOM ER KLAR FOR OPPRYKK TIL 6.DIV.

Selv om det er en ørliten teoretisk sjans for at opprykket kan glippe, så tar vi sjansen på å gratulere Tasta2 med seriemesterskapet i 7.div avd.2 og opprykk til 6.div.

Gårsdagens (23.09) kamp mellom Tasta2 og Sørmarkå endte med 2-0 seier til Tasta2. En fartsfylt, god og spennende kamp endte dessverre uten poeng for Sørmarkå.

En ivrig supportergjeng fra Tasta lagde en ramme rundt kampen med fyrverkeri etc. Ikke alt var positivt, men det var i hvert fall et artig og uvant innslag i en 7.divisjons kamp.

Første scoringen kom etter 5 minutters spill og Tasta2 var nok det beste laget i første omgang. Et par gode sjanser til hjemmelaget før pause, men den ene headingen gikk rett på vår keeper og den andre gikk via fingertuppene og til corner.

En omgang der vi kom til få sjanser men vi var godt med i kampen.

Tasta2 var hurtige, ballsikre og var en vanskelig motstander.

Vi kom til flere sjanser i andre omgang og et godt skudd fra Fredrik Fornes ble så vidt reddet av Tastas keeper som fikk vippet ballen over tverrligger.  Anders Fredriksen var også nær scoring og på slutten av kampen kom vi til flere gode angrep og gode sjanser.

Også Tasta2 hadde sine muligheter. Etter 80 minutters spill plukket de opp en farlig tversoverpasning og økte ledelsen til 2-0.

Vi kunne redusert og gjerne utlignet med dominere banespill og noen farlige sjanser i sluttminuttene men seieren gikk til Tasta2.

En god kamp fra begge lag. Tasta var kontante og effektive, og var nok totalt sett et lite hakk bedre enn Sørmarkå på siste tredjedel.

Keeper: Espen Lunde.

Forsvar: Atle Marcussen, Brian Borre, Thomas Holmen og Rune Våga.

Midtbane: Erik Dalen, Morten Andersen, Gaute Molland, Ørjan Hviding og Fredrik Fornes.

Angrep: Anders Fredriksen.

Innbytte: 60 min ut Erik Dalen og Fredrik Fornes, inn Thomas Minde Stangeland og Snorre Tangen Dishington,  75 min ut Rune Våga og Morten Andersen, inn Håvard Mæle og Andreas N Sande.

Referat ved Arve Fure.