Sesongens første uavgjort er et faktum.

UAVGJORT 2-2 MOT STAAL JØRPELAND3

Det ble poengdeling i bortekampen mot Staal Jørpeland etter en kamp som etterhvert ble underholdende og spenende. Kampen ble spilt på vanlig gressbane, noe som var litt uvant ihvertfall for oss, men dette så ikke ut til å legge noe demper hverken spillemessig eller på innsatsviljen.
Den første scoringen kom alt etter 7 minutter. Corner ved Anders Fredriksen og Fredrik Fornes satte ballen i mål etter duell med keeper. Hjemmelaget ville nok at dommeren skulle blåse frispark til fordel for hjemmelaget, men scoringen ble godkjent. Etter en halvtimes spill kom Anders Fredriksen alene med keeper etter en fantastisk gjennombruddspasning av Bjørn Stangeland, men dessverre ikke scoring.
Staal hadde også flere gode sjanser bl.a. et skudd over fra kort hold.
Kampens store prestasjon kom helt på slutten av første omgang. Et flott raid på venstrekant av Glenn Ivan Pedersen som fintet bort 3-4 forsvarsspillere, gikk helt til dødlinja, og la et godt innlegg til Anders Fredriksen og 2-0. Dette var også det siste som skjedde før pause etter en omgang der vi var hakket bedre enn StaalJørpeland3.

Andre omgang startet med et kjempeskudd av Staal Jørpeland  der ballen smalt i stanga og til en god og heldig keeper. Utover i kampen var det hjemmelaget som la press på vår forsvarsrekke, men vi følte vi hadde god kontroll på kampen. Staal sine scoringer kom i det 81. og 84. minutt og vi var like langt i kampen og 2-2.  Vi kan nok ikke si at det var direkte ufortjent, men likevel noe bittert å gi fra seg en 2-0 ledelse på slutten av andre omgang.
De siste minuttene av kampen ble det mye kjemping og tøffe taklinger av begge lag.
En perfekt langpasning fra Anders Fredriksen til Fredrik Fornes på høyre kant som satte fart mot mål, men ble stygt taklet. Det resulterte i kun et gult kort men her burde nok dommeren tatt frem en annen farge..

En spillemessig god kamp av Sørmarkå der alle gjorde en flott innsats. De som imponerte mest var vår keeper Håvard Mæle, Glenn Ivan Pedersen, Gaute Molland og Bjørn Stangeland.
To unødvendige gule kort til Glenn Ivan Pedersen og Ronnie Millwall Andersen.

Håvard Mæle, Brian Borre, Thomas Holmen, Snorre Tangen Dishington, Rune Våga – Erik Dalen, Bjørn Erik Minde Stangeland, Glenn Ivan Pedersen, Gaute Molland, Fredrik Fornes – Anders Fredriksen.
Innbyttere: 54 min ut Rune Våga, inn Ingvar Torheim, 55 min ut Erik Dalen inn Ronnie Millwall Andersen, 70 min ut Ingvar Torheim og Bjørn Stangeland, inn Erlend Haga og Ruben Lilledal, 88 min ut Gaute Molland, inn Erik Dalen.

Referat ved Arve Fure