Sørmarkå med storseier mot Paradis2

ENDELIG SEIER OG 7-0 OVER PARADIS2

Etter et par stygge tap på høstsesongen ble det endelig seier, og endelig klarte vi å omsette målsjansene. Spillemessig ble det en brukbar kamp og god innsats fra alle spillerne.
Sørmarkå gikk ut i en 3-5 2 formasjon som viste seg å fungere meget godt. Det gikk imidertid hele 25 minutter før den første soringen kom, et høyt innlegg fra Tommy Skjæveland ble etterhvert ekspedert i mål av Erlend Fjelstad Berget. Et par minutter senere økte Martinus Helland ledelsen til 2-0, assist Fredrik Fornes. 40 minutter spill, pasning fra Tommy Skjæveland til Martinus Helland som rundet keeper og 3-0 ledelse. Ny scoring et par minutter senere, innlegg fra Martinus Helland som ble beinet i mål av en paradis-spiller og selvmål. Helt på slutten av omgangen var igjen Martinus Helland på farten, denne gang ble han felt innenfor 16-meteren og straffen satte Atle Marcussen i mål
​Pauseresultat 5-0, og dette var mer enn godkjent.
​Paradis2 var nok noe mer med i kampen i begynnelsen av andre omgang uten at de skapte de store målsjansene. Erik Haugum hadde god kontroll i Sørmarkå-målet.
Etter 58 minutters spill økte Sørmarkå ledelsen til 6-0.Jan Morten Ferkingstad fintet ut «halve» paradis-laget og satte ballen kontant og enkelt i mål.
Ali Edilbi som vanligvis er Sørmarkås keeper, kom inn som angreps spiller og skapte straks kaos i motstandernes forsvarsrekke med sin hurtighet. Tommy Skjæveland fastsatte resultatet til 7-0 med en scoring midt i andre omgang etter pasning fra Fredrik Fornes.
​Solid innsats av Sørmarkå-laget og en herlig seier

​Sørmarkå stilte med følgende lag:

​Keeper: Erik Haugum
​Forsvar: Kim Erik Stokkeland, Atle Marcussen og Mathias Grov Kyte.
​Midtbane: Jan Morten Ferkingstad, Javeed Sael, Gisle Lura, Erlend Fjelstad Berget og Tommy Skjæveland.
​Angrep: Fredrik Fjelde Fornes og Martinus Svendsrud Helland.

​Innbyttere: 52 min ut Mathias Grov Kyte, inn Brian Borre, 60 min ut Erlend Fjelstad Berget og Javeed Sael, inn Ali Edilbi og Øystein Rønvik-Møien. 70 min ut Martinus Helland, inn Morten Andersen, 75 min ut Fredrik Fjelde Fornes, inn Erik Dalen.

Referat Arve Fure