Tilbake i vinnersporet!

SEIER OVER TJENSVOLL2
Begge lag tapte i sist serierunde, Tjensvoll2 med knepent tap for Kvitsøy, og Sørmarkå med et stygt og håpløst unødvendig tap mot Sunde2.

Selv om Tjensvoll2 har vunnet over Sola3, så har laget kun 4 poeng og dette burde være en overkommelig kamp.
Kampen ble spilt på Tjensvolls hjemmebane med god utsikt til Ullandhaugtårnet, Sørmarkås logo.
En noe rotete start på kampen av begge lag og det tok lang tid før vi fikk se noe etablert spill. Tjensvoll2 med noen hurtige og gode tekniske spillere, men laget virket noe uorganisert. De klarte likevel å skape en del problemer for oss og det tok en tid før scoringene kom.

Den første halvtimen var stort sett jevnspilt, en kjempesjanse av Tim Andre Holt etter 10 minutters spill men ingen scoring. Mange gode målsjanser av Sørmarkå det siste kvarteret av første omgang og etter 42 minutters spill ble det endelig scoring. Fredrik Fornes fikk satt ballen i mål etter noe frem og tilbake foran Tjensvoll målet. Ny scoring helt på slutten av kampen. Utspark fra Tjensvolls keeper som ble plukket opp av Daniel Dalen Sørensen og ledelse 2-0.

Andre omgang startet med et Tjensvoll overtak og spillet foregikk stort sett på Sørmarkås banehalvdel den første halvtimen. Redusering til 2-1 etter ti minutters spill og vi likte ikke kamputviklingen.

En god kontring og et godt angrep etter 23 minutters spill i andre omgang, Erlend Fjeldstad Berget ordnet 3-1 ledelse. Frispark etter en halvtimes spill, Erik Dalen slår ballen inn foran mål og den havner hos Fredrik Fornes og skuddet skrus forbi keeper og i nettet helt ved venstre stang og ledelse 4-1.

Tjensvoll2 med noen gode sjanser på slutten av kampen og flere gode redninger Ali i Sørmarkå målet, men måtte gi straffespark til Tjensvoll2 og det ble ny redusering.
Seier 4-2 til Sørmarkå og vi er med og kjemper i toppen av tabellen.

Sørmarkå stilte med følgende lag:
Keeper: Mohammed Ali Edilbi
Forsvar: Jan Morten Ferkingstad, Brian Borre, Atle Markussen og Mathias Grov Kyte.
Midtbane: Nils Stenvågnes Hauff, Krister Vigre og Erlend Fjeldstad Berget.
Angrep: Fredrik Fornes, Daniel Dalen Sørensen og Tim Andre Holt.
Innbyttere: 41 min ut Nils Stenvågnes Hauff, inn Mohammed Ali. 45 min ut Daniel Dalen Sørensen, inn Javeed Sael. 52 min ut Mathias Grov Kyte, inn Nils Stenvågnes. 60 min ut Krister Vigre, inn Morten Andersen. 69 min ut Nils Stenvågnes Hauff, inn Erik Dalen. 75 min ut Tim Andre Holt, inn Daniel Dalen Sørensen. 81 min ut Erlend Fjeldstad Berget, inn Terje Rønning.
Gult kort: Erik Dalen