TILBAKE PÅ VINNERSPORET

Et SIF 2 lag med kun 3 poeng hittil i sesongen burde være lett «match» for et
Sørmarkå lag, eller..
Kommentar fra benken: «Vi kan ikke tape mot dette laget». 10 sekunder senere var SIF 2 i ledelsen. Scoringen kom etter kun 4 minutters spill etter en god kontring av SIF-laget. SIF 2 spilte taktisk med 5 mann i forsvar og satset på kontringer. Dette fungerte bra i hvert fall i første omgang.

Det var imidlertid Sørmarkå som hadde banespillet og flest målsjanser, men hadde problem med å trenge gjennom et solid SIF-forsvar. Det skulle gå nesten en hel omgang før det kom redusering.
Et godt innlegg fra Atle Skjæveland ble headet inn av Joakim Aspelund helt på slutten av omgangen.
Pauseresultat 1-1 etter en omgang der Sørmarkå burde ledet klart, men SIF 2 hadde flere farlige kontringer. En omgang vi ikke var fornøyd med.
Sørmarkå i ledelsen 2-1 etter 61 minutters spill. Joakim Aspelund lobbet ballen over keeper, assist John Arild Folkvord. Ny scoring og 3-1 etter 76 minutter. Jan
Morten Ferkingstad var sist på ballene etter et corner, og noe etter noe frem og tilbake foran SIF-målet. Jan Morten er i slaget om dagen og dette var hans
tredje mål på de tre siste kampene.

I denne omgangen var det et enda klarere overtak til Sørmarkå og flere gode målsjanser bl.a. flere stangskudd. SIF-spillerne hadde nok sprunget fra seg og
begynte å bli slitne, samtidig som en formasjonsendring til 3-5-2 for Sørmarkå viste seg å være et godt trekk.
Noe ampert fra begge lag på slutten av kampen og to røde kort ble delt ut, ett til hvert av lagene. SIF 2 redusert til 3-2 på overtid. Et frispark som gikk inn helt
nede i hjørnet for keeper, men her må en jo stille spørsmål om plassering og dirigering av muren.
Det ble enda en scoring på overtid. Nævid Dadpour satte fart på venstre kant og satte ballen inn i lengste hjørnet.
Seier 4-2 og tre viktige poeng.

Innbyttere:
40 min ut Nævid Dadpour, inn Morten Andersen. 51 min ut Lauritz Cornelius
Røhn Amundsen, inn Thommas Stensletten Husevik. 59 min ut Martin Aasheim,
inn Simon Grotnes. 75 min ut Marinus Svendsrud Helland, inn Nævid Dadpour.
83 min ut Joakim Aspelund, inn Erik Dalen.
2 gule og rødt kort: Atle Skjæveland.