Surt tap i 1.runde i Rogalandscupen

ROGALANDS CUPEN: UTSLÅTT AV KVITSØY

1.runde av Rogalandscupen ble spilt mellom Kvitsøy og Sørmarkå på en ujevn og vanskelig gressbane på Kvitsøy.

Hjemmelaget var nok mest vant med disse forholdene, og det gikk mest i langpasninger og kjemping, samt flere tøffe dueller.

Sørmarkå i ledelsen etter ca et kvarters spill. Langskudd av Glenn Ivan Pedersen og Bjørn Erik Minde Stangeland var påpasselig fremme og satte returen fra keeper og i mål. Etter en halvtimes spill holdt Kvitsøy på å lage selvmål, men «skuddet» gikk i tverrliggeren. Kvitsøy hadde 2-3 gode målsjanser, men det ble ikke flere mål i første omgang.

Spillemessig ble det noe bedre i andre omgang og det såg ut for at Sørmarkå hadde god kontroll på dette, selv om Kvitsøy kom til et par gode kontringer. Flere store målsjanser ved Anders Fredriksen som også ble feilaktig avblåst for offside i et godt angrep. Dette resulterte i at Kvitsøy kontret og utlignet til 1-1 i det 85.minutt.

Glenn Ivan Pedersen fikk sitt 2. gule kort, ble utvist, og vi måtte fortsette med en spiller mindre. Det var neppe denne kamputviklingen Glenn Ivan hadde sett for seg mot «gamleklubben»..

Ekstraomgangene startet og Kvitsøy scoret etter kort tid og gikk videre i cupen med 2-1 seier. Et surt nederlag.

Følgende spillere var med :

Startoppstilling: Espen Lunde, Erlend Haga, Gaute Molland, Ingvar Andre Torheim, Erik Haugum, Håkon Gerner, Glen Ivan Pedersen, Ruben Lilledal, Rune Våga, Mats Lagesen Pettersen, Bjørn Erik Minde Stangeland.

Innbyttere:Lars Pedersen Bjørdal, Andreas N Sande, Anders Fredriksen, Snorre Tangen Dishington, Marius Eggen Persgård og Fredrik Fornes.