Første tap i serien er et faktum.

EIK 3 – Sørmarkå FK.

Vi hadde knapt satt oss ned på benken før EIK gikk opp i 1 -0 ledelse.

Eik produserte veldig mange gode sjanser, og burde ledet 2-0 etter godt og vel 10min. Men vi hadde en veldig god keeper i Espen Lunde som fortjener en klapp på skulderen etter denne kampen, Han var en levende vegg der bak!

Vi kom til noen sjanser utover førsteomgangen og fikk utligningen etter 12min, Glenn Ivan Pedersen satte ballen i nota etter et meget bra forarbeid og kriging av Fredrik Fornes på høyrekanten.

Etter dette tok EIK mer over omgangen igjen. De ville mer enn oss, trøkket til i duellene og kom til noen sjanser, som også førte til både 2-1 og 3-1.

Vi gikk til pause med 3-1 til EIK3.

I pausen tok vi en veldig fin prat med spillerne, der vi ble enig om at vi skulle gi litt tilbake til EIK, å gjøre det til vår omgang. Vi ble enig om å presse hardt i duellene og ikke gi dem rom, også valgte vi å sette ut to av de viktigste spillerne på laget som styrte spillet.

Dette fungerte veldig bra, og vi leverte en veldig god andreomgang. Guttene var rett og slett ikke til å kjenne igjen, og det er slik vi skal opptre, sultne på at motstanderene skal huske oss for den fine og gode fotballen vi kan spille!

Etter 58min fikk vi vår fortjente redusering. Dette kom etter ett perfekt slått corner fra Erik Dalen, som Glenn Ivan fikk headet kontant i mål.

Etter dette kom vi mer og mer inn i kampen, der vi fikk skapt noen sjanser men fikk ikke satt ballen i nota. EIK fikk lite til grunnen vårt høye press og var knapt over på vår banehalvdel før de siste 5minuttene av kampen. Så fort de kom over så var det ned til cornerflagget for å prøve å hale ut tiden. Rett før overtiden tok slutt fikk de ett noe omdiskutert frispark utenfor 16-meteren som førte til 4-2 seier til EIK.

Eik3 stilte med et veldig bra lag, med god rutine fra EiK sitt A-lag, og en del av disse hadde flere A-kamper for EIK under beltet.

Bra jobba gutter, vi ser frem til Tasta2 kampen.

Laget:

image1 (3)